Att ta hand om sig själv.

Ibland behöver man tagga ner för att ta hand om sig själv. Jag är ju förespråkare av ordet ambitiös och jag har levt efter det länge. Inte för länge men jag kom av på en avstickare ett tag. Nu letar jag efter stigar att ta mig tillbaka till huvudspåret för ambitiösheten igen (här kan jag ha hittat på ett eget ord men det får man). Alltså att vara ambitiös på ett annorlunda sätt än jag varit innan. Smart ambitiös. Jag tror jag är på rätt spår. Jag gillar verkligen ordspråket you speed up by slowing down och jag börjar verkligen se resultat av det. Jag är mer ett med mig själv. Jag är lugn i det jag gör. Jag känner mig säkrare inombords. Kroppen svara bättre på träning. Jag är piggare. Jag är gladare. Jag lär mig sakta men säkert att hitta en balans i vardagen. En sak i taget.

Idag hade jag en lååång dag på jobbet och uppstigning 05.30. Det är jobbigt i min värld. Men dagen har gått alldeles utmärkt och jag har haft en fin dag. Jag hade tankar på att träna i kväll men inte bestämt mig för vad. På vägen hem kände jag efter och bestämde mig för att det jag får ut mest av idag är yin yoga hemma i min ensamhet. En lång dag betyder att kroppen är trött och då behöver jag behandla den därefter. Yin yoga är en lugn meditativ form av yoga där man håller positionerna i flera minuter för att gå in på djupet och stimulera bindväv och leder. Det man också gör är att stanna på 80% av sitt max. The tricky part. Att inte vilja eller trycka på för mycket. Bra övning på mattan som också följer med mig utanför mattan.

I måndags var det TRX, igår Global Yoga med  bästa Sandra Pandevski, idag yin och i morgon en eventuell joggingtur. Vi får se. Istället för att pressa mig med att jag ska, måste eller borde träna eller göra andra saker så gör jag det som är i balans med resten. Jobbet, sociala livet eller träningen. En bra blandning är det bästa i landet lagom.

Jag kommer alltid vara ambitiös. Men förhoppningsvis nu smart ambitiös.

You speed up by slowing down.

bild (8)
En lite lugnare kväll på mattan.

 

5 tankar på “Att ta hand om sig själv.

  1. Pingback: Stopp och belägg. Vilken skitdag. | frokendrivkraft

Lämna en kommentar